preloader
ساعت کاری : 9 الی 20

سفارشات تهران تا ساعت 12 همان روز و شهرستان فردای ثبت سفارش از طریق تیپاکس ارسال میگردد.  

سفارشات تهران تا ساعت 12 همان روز و شهرستان فردای ثبت سفارش از طریق تیپاکس ارسال میگردد.  

معرفی جدیدترین تکنولوژی های دستگاه های لیزر موهای زائد

معرفی جدیدترین تکنولوژی های دستگاه های لیزر موهای زائد

تکنولوژی های دستگاه لیزر موهای زائد

استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد یک روش تایید شده توسط FDA است که در آن پرتو لیزر، فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و آنها را از بین می برد تا دیگر نتوانند رشد کنند. این نوع روش موثرترین روش برای مبارزه با موهای زائد است و بهترین روش زیبایی در سرتا سر جهان است.

در عصر تکنولوژی که در آن قرار داریم، البته که بازار لیزر موهای زائد نیز سهم خود را از پیشرفت های تکنولوژیک می گیرد.

درباره دستگاه لیزر موهای زائد

در ابتدای مقاله ما می خواهیم بیان کنیم که دستگاه های IPL به این صورت در تحقیق های ما لحاظ نشده اند. اگرچه دستگاه های ای پی ای برای اهداف اپیلاسیون استفاده می شود، اما لیزری را انجام نمی دهند. اپیلاسیون لیزری نامی ست که فقط با دستگاه های لیزر به کار گرفته می شود. از طرف دیگر دستگاه های IPL لیزر نیستند، از فناوری نور متمرکز استفاده می کنند. نتیجه اپیلاسیون با ای پی ای مثل لیزر مو زائد دائمی نیستد.

۳ نوع لیزر برای موهای زائد استفاده می شوند:

الکساندرایت

دایود

Nd:YAG

 

با این نوع ترکیب این 3 نوع لیزر در یک سیستم لیزر یخ همینطور به عنوان برگزیده ترین دستگاه لیزر موهای زائد آن هم  سال های اخیر توجه های خیلی ها را به خود جلب می کند.

 

الان تقریباً همه می دانند که ice laser یک برند ثبت اختراع است و فقط دستگاه های فوق سری سوپرانو ایس را پوشش می دهند. لیزر یخ که به طور مداوم با دستگاه های سوپرانو یخ و سوپرانو پلاتینیوم توسعه می یابد، این پیشرفت را با سوپرانو تیتانیوم ادامه می دهد.

 

دستگاه لیزر سوپرانو دستگاهی است که جایزه ( دستگاه لیزر موهای زائد) را از سوی برنامه معتبر جوایز زیبایی شناسی دریافت کرد. سوپرانو که در اواخر سال 2020 در کشور خودمان به فروش رسید توجه بسیار زیادی از پزشکان را به خود جلب کرد. با داشتن طول موج لیزر الکساندرایت، دایود و در یک سیستم، امکان استفاده ایمن بر روی انواعی از پوست ها وجود دارد. البته اپیلاسیون ایمن لیزری فایده بزرگی در افراد برنزه و پوست تیره هم ایجاد می کند. با کاربرد سه طول موج، لیزر اپیلاسیون  را می توانید روی انواع مو و مخصوصاً موهای نازک انجام دهید.

 

سوپرانو با داشتن سر کاربرد دوگانه است: هم سر سه بعدی در مدل های دیگر و هم سر کواتروهای  جدید. در مدل های دیگر لیزر یخ، در حالی که نازل جدید کواترو5 سانتی متر مربع است. این بدان معناست که جلسات لیزر موهای زائد با سوپرانو تیتانیوم به نصف کاهش می یابد، بنابراین کلینیک ها می توانند متقاضیان بسیار بیشتری را بپذیرند. سیستم خنک کننده هم در مقایسه با مدل  دیگر بهتر شده است و سبب راحتی بیشتری برنامه شده است.

دستگاه لیزر الکساندرایت:

در سال اخیر هیچ نوع پیشرفت  در فناوری های لیزر الکساندرایت شکل نگرفته است. پیشرفت های مبتنی بر سال های قبل که هنوز استفاده می شود. بزرگترین مشکل دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت این است که برای پوست های بسیارتیره و برنز خیلی خطرناک است. از آنجایی که به شدت توسط رنگدانه ملانین جذب می شود، احتمالاً در انواع پوست های تیره و به ویژه پوست های برنزی باعث سوختگی و لک می شود. همچنین روش بسیار دردناکی است. با تیره شدن رنگ پوست و به خصوص در موهای ضخیم، درد بسیار بیشتر می شود. از آنجایی که برای پوست برنزی مناسب نیست، در تابستان قابل استفاده نیست. برای روشن شدن رنگ پوست حتما باید2 ماه صبر کرد.

 

به خاطر این دلیل، استفاده از دستگاهی که با طول موج لیزر دوم کاملا ضروری و مهم است که به معنی هزینه دوم برای شغل و کار است.  لیزرهای الکساندرایت با داشتن مواد مصرفی پرهزینه مثل لامپ فلاش، فیبر، محفظه یا حتی سر هستند. در هنگام تعویض این مواد مصرفی، هزینه های اضافی مانند هزینه خدمات فنی ایجاد می شود.

لیزرهای الکساندرایت تقاضای کمتری دارند زیرا از نظر راحتی و هزینه ، پیشرفتی برای از بین بردن نکات منفی نشان نمی دهند. تقاضا برای دستگاه های لیزر موهای زائد مانند Clarity، Cynosure و Candela به همه این دلایل روز به روز در حال کاهش است.

دستگاه لیزرهای دایود:

سال ها است که هیچ نوع تغییر و پیشرفتی در فناوری های لیزر دایود شکل نگرفته است. زمانی که سوپرانو آیس ان هم برای اولین بار تولید شد، فقط فقط یک لیزر دایود بود و روش بسیار کاربردی ثبت شده  که بسه درد اپیلاسیون لیزر خاتمه داد. سپس سوپرانو آیس در  4طول موجی تولید شد. از آنجایی که الکساندرایت، دیود و Nd:YAG در یک سیستم هستند، فکر می کنیم دستگاه های سری سوپرانو دیگر نباید در دسته لیزر دایود ارزیابی شوند. سوپرانو هم 4 طول موج است و در بالا در دسته بندی جدایی که به عنوان لیزر یخ(ICE LASER) نام برده ایم.

 

در همین حین هیچ پیشرفتی در دستگاه لیزر مو زائد دایود برای سال 2021 وجود ندارد. علاقه به لیزر دایود که بزرگترین مشکل آن درد است هم در حال کم شدن است. به جای لیزر دیود، لیزر یخ با 4 طول موج ترجیح داده می شوند. این واقعیتی است که اپیلاسیون لیزری بدون درد را با تکنیک استفاده از SHR و سیستم خنک کننده پیشرفته ثبت شده ارائه می دهد، علاقه به لیزر یخ را افزایش می دهد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، به نظر می رسد آخرین مدل لیزر یخ، سوپرانو تیتانیوم، سال 2022 را نشان می دهد.

دستگاه لیزر Nd:YAG:

لیزرهای Nd:YAG برای اپیلاسیون لیزری پوست های تیره و برنزه ساخته شده اند. به دلیل خاصیت نفوذ عمیق بسیار دردناک است. علاوه بر این با توجه به تکنولوژی آنها با پهنای نقطه کمتری نسبت به لیزرهای الکساندرایت اعمال می شوند که باعث طولانی شدن جلسه می شود. موفقیت لیزر یخ امروزه علاقه به لیزرهای Nd:YAG را بسیار کاهش داده است. برای انجام لیزر اپیلاسیون فقط روی پوست های برنزه و تیره نیازی به لیزر Nd:YAG نیست، بلکه لیزر یخ بدون درد که می تواند با خیال راحت برای انواع پوست استفاده شود، ترجیح داده می شود.

لیزر دایود:

فناوری لیزر دایود یکی از پرکاربردترین دستگاه های تکنولوژیکی در کاربرد لیزر اپیلاسیون است. هدف اصلی این روش که به راحتی در هر قسمت از بدن قابل اجراست، کاهش موهای زائد و سپس از بین بردن کامل آن است.

 

مشخص است که نتایج موفقیت آمیز به دست آمده با لیزر دایود در فناوری لیزر اپیلاسیون بسیار بالا است. موفقیت چشمگیری در افرادی که پوست تیره تری نسبت به پوست روشن داشتند به دست آمد. مهم ترین عاملی که باعث افزایش تاثیر مستقیم بر ساختار مو در این دستگاه های تشکیل دهنده فناوری لیزر اپیلاسیون می شود، طول موج دستگاه است. فناوری با بالاترین طول موج، فناوری لیزر موهای زائد دایود است.

فناوری اپیلاسیون  دایود که می‌تواند سریع‌تر به عمق ریشه مو نفوذ کند، فرآیند اپیلاسیون را بدون درد و بدون بر جای گذاشتن هیچ اثری روی پوست تکمیل می‌کند.

 

لیزر IPL:

فناوری حذف موهای زائد IPL برای از بین بردن فولیکول های مو با نور متمرکز کار می کند. برخلاف لیزر اپیلاسیون، اپیلاسیون با ترکیب نور و گرما انجام می شود نه لیزر. بنابراین ممکن است درد بیشتری نسبت به سایر فناوری های اپیلاسیون ایجاد کند.

 

یکی از فرآیندهای رفع موهای زائد راه حل محور بدون شک روش حذف موهای زائد IPL است. نورهایی با طول موج های آریتمی به شما این امکان را می دهند که پوستی صاف با محلول دائمی روی موهای ناخواسته داشته باشید. با IPL، فرآیند اپیلاسیون قابل تنظیم را می توان با توجه به ساختار پوست خود اعمال کرد.

لیزر الکساندرایت:

فناوری لیزر موهای زائد الکساندرایت مانند سایر دستگاه های رفع موهای زائد می تواند راه حل های موثر و دائمی ارائه دهد. با توجه به زیرساخت های فنی و ویژگی های دستگاه، به راحتی برای افراد با پوست روشن اعمال می شود. ارائه راه حل دائمی در زمان کوتاه برای  الکساندرایت بسیار آسان است!

 

لیزر الکساندرایت را می توان تقریباً در هر قسمتی از بدن اعمال کرد. اما برای استفاده در صورت، گونه ها، چشم ها و اطراف مناسب نیست. هر چقدر هم که پوست فرد روشن باشد، زدن آن به این نواحی صحیح نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
همراه پیج اینستاگرام ما باشید